dekoracje wesele jak się zabezpieczyć

7 ważnych porad w pracy z wypożyczalnią weselną

Robiąc coś za pierwszym razem z pewnością możemy czuć pewien dyskomfort. Tym bardziej, że w tym wypadku sprawa dotyczy sporych wydatków. A zatem mamy dla Was 7 porad, które pomogą Wam w nawiązaniu kontaktu i współpracy z wypożyczalnią. Krzeseł i dekoracji.

Koncepcja dekoracji

Profesjonalne wypożyczalnie posiadają spory asortyment, z którego można wybrać coś dla siebie. Przygotuj się wcześniej do spotkania lub zamówienia on-line. Przemyśl koncepcję i zarys dekoracji – to bardzo ważne, abyś mogła usprawnić proces bookingu i zamówić to, czego potrzebujesz.

bieżniki srebrne
Dekoracje stołów

Kiedy najlepiej wypożyczyć przedmioty

Rezerwuj nie krócej niż na trzy – cztery miesiące przed datą uroczystości. Jednak pamiętaj, że jeśli organizujesz wesele w popularnych terminach w Polsce, czyli na początku maja, w czerwcu, czy w sierpniu, to musisz rezerwować wymarzone produkt przynajmniej 6 miesięcy przed weselem.

Sugerujemy rozmowę z dekoratorami lub wypożyczalniami minimum 2-3 miesiące przed ślubem.  Daje ci to szansę ustalenia na spokojnie szczegółów ślubu, abyś miała lepszy pomysł na to, czego chcesz. Zazwyczaj jest to też wystarczający czas, aby zabezpieczyć produkty, których potrzebujesz.

Czy warto umówić się na spotkanie z wypożyczalnią dekoracji?

Zdecydowanie tak, jeśli np. wybierasz więcej niż 4-5 przedmiotów dla wszystkich gości (np. krzesła czy podtalerze). Spotkanie może okazać się również niezbędne, jeśli chcesz dobrać kolory serwet i obrusów. Wszystkie te sprawy powinnaś załatwić w showroomie wypożyczalni.

Jeśli wynajmujesz mniej produktów, to raczej nie warto tracić czasu na czasochłonne odwiedzanie showroomów.

Na samo spotkanie z wypożyczalnią najlepiej wybrać się z managerem sali, w której odbędzie się wesele lub z konsultantką bądź Twoją dekoratorką. Te osoby zorganizowały już niejeden ślub i wesele i posiadają praktyczną wiedzę we współpracy z wypożyczalniami. Poza tym mogą one posiadać preferencyjne warunki współpracy. Tym samym może okazać się, że dostaniesz rabat na wynajem.

Bez umowy nie zaczynaj współpracy

Każdy wynajęty produkt powinien być rozliczony i wyszczególniony w umowie między Tobą a wypożyczalnią. Pamiętaj, aby ustalić datę oraz koszty odbioru/dostawy.

Bardzo ważne są kwestie zwrotów wynajmowanych produktów. Ustal detale tych procedur. Być może będziesz zobowiązana samodzielnie odesłać produkty, zatem z pewnością zwrot zostanie w szczegółach ustalony w umowie.

Dowiedz się również o kosztach potencjalnych kar za zniszczone produkty.

Ile muszę wypożyczyć, aby starczyło?

Jeśli pójdziesz na spotkanie z managerką, dekoratorką lub wedding plannerką, to z pewnością doradzą Ci w tym problemie. Generalnie w naczyniach np. kieliszkach zakłada się podwójną ilością produktów. A zapas krzeseł, serwetek czy sztućców robi się na poziomie 5-10%.

Czy warto korzystać z usług wielu wypożyczalni?

Nie do końca jest to dobry pomysł. Jeśli możesz korzystaj z jednej firmy. Jeśli pomylisz się w zwrocie produktów z pewnością naliczona zostanie kara umowna. Z pewnością proces zamawiania skróci się do niezbędnego minimum.

Profesjonalne wypożyczalnie z reguły posiadają szeroki zakres produktów w swoim asortymencie. Naturalnie jeśli odpowiednio wcześnie je zamówisz, nie będziesz miała problemu z wynajmem w jednej firmie.

serwetki na podtalerzach
Ozdoby stołów weselnych

O czym Panny Młode często zapominają korzystając z usług wypożyczalni?

W ferworze organizacji często zapomina się o robieniu zapasu wynajmowanych serwetek. Często brakuje wiedzy, że podczas zimy gościom niezbędne będą wieszaki, których niekiedy restauracje nie posiadają. Nie można zapominać o detalach, takich jak tabliczki na numery stołów czy sztalugi na tablice gości.

Łukasz Kosior